چگونگي ثبت نام وادامه تحصيل دانش آموزان اتباع افغانی و عراقی اعلام شد

 شرايط ، چگونگي ونحوه ثبت نام وادامه تحصيل دانش آموزان و سواد آموزان تبعه کشورهای افغانستان و عراق كه دارای برگ بازگشت هستند اعلام شد در مدارس مشخص شده نواحی و شهرستان های اردکان ، میبد ، تفت ، صدوق ، مهریز و زارج استان اعلام شد .

رئیس گروه تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اعلام این مطلب گفت : ارائه برگ بازگشت از مهمترین شرایط ثبت نام اتباع افغانی و عراقی واجب التعلیم است .

آخوندی به مدارس تعیین شده براي ادامه تحصيل اين دانش آموزان درشهرستانهاي يزد ، اردکان ، میبد ، تفت ، صدوق ، مهریز و زارج اشاره كرد وافزود در نواحيه یک يزد دبستان پسرانه های بهادری و جهاد ، دخترانه های آیت ا... خاتمی و هاجر، مدارس آموزش از راه دور دخترانه معصومیه ، پیغام نور و کیمیا و پسرانه شریف ، امام جعفر صادق و فرهنگ درناحيه 2 يزد مدارس ابتدائی کرباسی ، عمار ، پوشینه باف ، حجاب ، مدارس آموزش از راه دور دخترانه فرزانگان ، فروغ دانش ، کوثر و پسرانه های سلمان فارسی ، سهرودی و خرد در نظرگرفته شده است .

وی ادامه داد : در اردکان دبستان پسرانه خاتم الانبياء و دخترانه حسن پور ، مدرسه های آموزش از راه دور پسرانه ثامن الائمه و دخترانه حضرت معصومه (س) ودرميبد دبستان دخترانه و پسرانه مهاجرین ، مدارس از راه دور پسرانه فرصت یک و دخترانه ثنا منظورشده است .

دبستان وحدت سفید کوه در تفت ، دبستان پسرانه شریعتمداری و دخترانه صدیقه کبری در منطقه زارچ ، دبستان امام حسن مجتبی در مهریز ، و دبستان شهيد رهاوی درروستاي شرف آباد شهرستان صدوق از دیگر مدارس اعلام شده برای ثبت نام و ادامه تحصیل اتباع خارجه است .

رئیس گروه تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برابر با اصل بودن کپی برگ بازگشت توسط مدیر مدرسه و بایگانی در پرونده تحصیلی را از دیگر اقدامات ثبت نام این قشر از دانش آموزان ذکر کرد و افزود : کلاسها در نواحی یک و دو در شیفت عصر مدارس اعلام شده برگزار می شود و ادامه تحصیل دانش آموزان راهنمائی، متوسطه و پیش دانشگاهی تنها در مدارس آموزش از راه دور امكان پذيراست .

وی زمان ثبت نام اين دانش آموزان را از دهم مهرماه به مدت یک هفته اعلام کرد و افزود : شهریه دانش آموزان نهضت سواد آموزی و دوره ابتدائی يك ميليون و500 هزار ریال تعیین شده است و می بایست به حساب شماره 2173125908009واریز و اصل فیش صاحب حساب با درج نام آموزشگاه یا نهضت سواد آموزی براي ثبت در پرونده تحصیلی دانش آموز به آموزشگاه ارائه شود .

لازم به ذکر است ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان دارای برگ بازگشت در دوره های فنی و حرفه ای و کارودانش ممنوع است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا